Opakowania transparentne – sposób, aby produkt zareklamował się sam

Podczas projektowania i tworzenia nowych produktów firma musi brać pod uwagę różne czynniki – także te, które na pierwszy rzut oka nie wydają się istotne dla końcowego odbiorcy. Jednym z takich elementów jest wybór odpowiednich opakowań. Mogą one w istotny sposób wpływać na zachowania zakupowe konsumentów oraz postrzeganie całej marki, dlatego producenci poświęcają dużo czasu na odkrywanie, które rodzaje pojemników okażą się najbardziej efektywne i efektowne dla danej strategii marketingowej. Warto przy tym podkreślić, że transparentne opakowania wykonane z tworzyw sztucznych pod względem atrakcyjności czy funkcjonalności niczym nie odstają od konkurencyjnych projektów.

3 korzyści ze stosowania transparentnych opakowań

  • Promują wizualizację produktu

Wizualizacja jest bardzo ważnym elementem marketingu napędzającym sprzedaż. Widzenie etykiety przygotowanej przez producenta to jedno, ale zobaczenie specyfiku na własne oczy – w tym jego koloru, gęstości, jednorodności, składników i innych szczegółów – sprawia, że ​​wyobrażenie sobie efektów działania jest znacznie bardziej realistyczne. Ma to znaczenie np. przy peelingach oraz innych kosmetykach zawierających w składzie czyszczące drobinki. W ich przypadku transparentne opakowania pozwalają odbiorcy szybciej dostrzec konkretną cechę oglądanych produktów i w dłuższej perspektywie zwiększa prawdopodobieństwo zakupu.

  • Zapewniają wszechstronność projektowania

Sklepowe półki uginają się pod ciężarem różnorodnych produktów, dlatego przyciągnięcie uwagi konsumentów może wydawać się wyjątkowo trudnym zadaniem. Oferowane przez Onplast opakowania z tworzyw sztucznych stanowią jednak idealny sposób, aby przebić się przez informacyjny szum i pokazać klientom, że nie mamy nic do ukrycia. Transparentne pojemniki pozwalają na łatwą personalizację i dostosowywanie designu do potrzeb producenta. Świetnie pasują do nich transparentne etykiety, które są proste do odczytania i zrozumienia, a przy tym prezentują się niezwykle stylowo. Nadaje to produktom nowoczesny wygląd, a konsumenci uwielbiają rzeczy, które już na pierwszy rzut oka wydają się nowe, świeże i naturalne.

  • Gwarantują bezpieczeństwo produktów

Jedną z najważniejszych zalet transparentnych pojemników plastikowych, ważną zarówno dla konsumentów, jak i producentów, jest dodatkowy poziom bezpieczeństwa, jaki zapewnia ta forma pakowania. Opakowania z tworzyw sztucznych odznaczają się niezwykłą trwałością i stanowią gwarancję ochrony produktu podczas jego długiej podróży: od zakładu produkcyjnego, przez półki sklepowe, aż po dom konsumenta. Ponadto transparentne opakowania stosowane w branży farmaceutycznej i kosmetycznej ułatwiają wizualną kontrolę ilości oferowanego produktu oraz chronią go przed manipulacją. Zapewnia to konsumentowi spokój ducha, ponieważ ma on świadomość, że towar nie został w żaden sposób naruszony.

Opakowania transparentne – sposób, aby produkt zareklamował się sam