Walory estetyczne plastikowych pojemników i ich wpływ na sprzedaż produktów

Do podstawowych funkcji pojemników i butelek zalicza się ochronę znajdujących się wewnątrz produktów przed wystąpieniem ewentualnych uszkodzeń w czasie transportu, magazynowania oraz ekspozycji na sklepowych półkach. Nie mniej ważne – szczególnie w obecnych, silnie nastawionych na marketing czasach – jest jednak także kreowanie wizerunku produktu właśnie poprzez opakowanie. Odpowiada ono za pierwsze wrażenie, jakie artykuł wywiera na klientach, jak również stanowi swego rodzaju wizytówkę, przez co produkt może osiągnąć znacznie wyższą rangę, a jego wartość wzrasta przez sam tylko wygląd opakowania. Charakter branży oraz nieustannie rosnące oczekiwania klientów sprawiają więc, że producenci kosmetyków, farmaceutyków oraz chemii domowej prześcigają się w pomysłach na wygodne, trwałe i atrakcyjne opakowania.

Estetyka opakowań – za co odpowiada?

Estetycznie wykonane opakowanie stanowi ważny nośnik informacji o produkcie: o jego pochodzeniu, specyfikacji oraz innych treściach związanych z przeznaczeniem czy użytkowaniem. Jednocześnie jest kluczowym elementem wizualnej identyfikacji marki. Coraz częściej pojemniki są traktowane nie tyle jako produkt dodatkowy, ile same w sobie stanowią małe marketingowe dzieła sztuki, ściśle powiązane z tym, co w sobie zawierają. Łączą w ten sposób podejście funkcjonalne z aspektem reklamowym. Warto też wiedzieć, że według licznych badań przeprowadzonych przez naukowców zajmujących się psychologią odbioru barw, konsumenci mają podświadomą skłonność do przypisywania określonych cech i emocji rzeczom w poszczególnych kolorach (np. zielony kojarzy się z ekologią oraz zdrowiem). To, czy klient kupi wybrany produkt, zależy więc od tego, czy uważa, że barwa opakowania jest odpowiednia dla jego zawartości i przeznaczenia.

Dlaczego warto postawić na opakowania plastikowe?

Tworzywa sztuczne to materiały, które są chętnie wybierane do produkcji opakowań nie tylko ze względu na swoje znakomite walory użytkowe, ale także na atrakcyjny wygląd. Cechą, za którą ceni się pojemniki wykonane z plastiku, jest możliwość ich barwienia na wiele przyciągających wzrok kolorów. W zależności od użytych substancji uzyskany efekt może być mniej lub bardziej wyrazisty, co znajduje liczne zastosowania w branży farmaceutycznej i kosmetycznej. Inną ważną właściwością wpływającą na estetykę oferowanych przez naszą firmę opakowań plastikowych jest faktura tworzywa. Najlepszą opcją jest wybór opakowań o możliwie jak największej gładkości, która zapobiega osiadaniu się na powierzchni kurzu i innych zanieczyszczeń, a dodatkowo sprawia, że produkt nie traci eleganckiego połysku mimo upływu czasu.

Walory estetyczne plastikowych pojemników i ich wpływ na sprzedaż produktów